lauantai 5. lokakuuta 2013

Tee se itse - pehmis

Aamulla heräsin itkien lukioaikaisia tunnelmia. En silti muista yhtään millaista unta olen nähnyt... Tunne oli kuitenkin niin vahvasti päällä, että piti oikein tosissaan pyristellä piristyäkseen. Mä nautin mun unimaailmasta ihan hurjasta; nukkumaan mennessä on vähän kuin leffaan lähtisi, mutta joskus on rasittavaa, jos unien tapahtumat vaikuttaa mielialaan valveillakin. Yleensä mä kuitenkin muistan sellaiset unet ja pystyn järjellä ajattelemaan huonot fiilikset pois, mutta tänään oli vähän normaalia ahdistavampaa.

Pikaisen aamusiivouksen jälkeen pihalle lähtö kuitenkin sai lopulta piristymään. Aurinko ja joka puolella hehkuva keltainen ei oikein anna velloa murheissa. Syksy on aika ihmeellistä aikaa: pahimmillaan mustaa, synkkää ja pimeää, parhaimmillaan raikasta kuulautta, kirkkaita värejä ja hehkuvaa aurinkoa. Tänä syksynä luonto on onneksi jatkuvasti näyttänyt tuota parasta puoltaan.




















Jälkkäriksi kokeilin tänään Arlan kotona tehtävää pehmistä. Lapset tykkäs, minä en niin kovin. Se oli aika lisäaineisen makuista. Tarkoitus oli keittää sen kanssa kinuskikastike, ja se olisikin varmaan korjannut tilanteen, mutta ulkoilu vei voiton.

Toi Arlan "Tee-se-itse-pehmis" tötsä maksoi muutaman euron ja siinä on puoli litraa kamaa, eikä siihen tarvi lisätä mitään.

Tee-se-itse-pehmis:


Kaada ainekset kulhoon ja vatkaa kolme minuuttia. Kun aines vaahtoutuu, sen tilavuus enemmän kuin tuplaantuu, eli huomioi tämä kulhon valinnassa. Pakasta vaahtoa 4 tuntia ja herkku on valmis syötäväksi.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti